GÜNDEM ANALİZİ /// NACİ KAPTAN : OSMANLI’dan BUGÜNE DEĞİŞEN BİR ŞEY YOK !!!!!


OSMANLI-DÖNEMİ-ÇOCUKLAR.jpg

Osmanlı döneminde yokluk yoksulluk ve çocuklar

LİNK : http://nacikaptan.com/?p=83745

OSMANLI’dan BUGÜNE DEĞİŞEN BİR ŞEY YOK

Değerli okur,
Türkiye’miz Osmanlı’nın son sürecini yaşıyor. Liyakatsiz ve çıkarcı yönetim, yabancılardan lınan aşırı borçllar, Dünya sıralamasında en üstlerde yer alan yolsuzluklar, talan, devletin soyulması ve Cumhuriyet hükümetlerinin taş üstüne taş koyarak, bir yandan Osmanlı’nın borçlarını ödenirken diğer yandan da sanayi, endüstri yatırımları yapıldı. Fabrikalar, tersaneler, limanlar, demiryolları, özetle bir ülkeyi kalkındıracak olan tüm yatırımlar bu yeni ve yoksul ülke tarafından ve devlet tarafından yapıldı.
Ta ki, AKP’nin iktidara geldiği 2002 yılına kadar… İktidara gelen partinin başbakanı Tayyip Erdoğan televizyonda ağzından şu cümleyi kaçırdı "Ben Türkiye’yi pazarlamakla mükellefim" ve sözünün eri olduğunu zaman içinde gördük. Türkiye Cumhuriyetini ve ekonomisini koruyacak olan tüm koruma duvarları kaldırılırken ülke sanayiini ayakta tutan, üretim, istihdam ve ekonomik zenginlik sağlayan tüm milli yatırımlar, perde arkası, özel yöntemlerle ve değerlerinin çok ama çok altında yabancılara ve AKP’nin elitlerine satıldı.
Ülkeyi yönetenler, yakınları, işbirlikçileri tüm kamu mallarını alarak zenginleşirken Türk toplumu ve ülke her gün daha fazla yoksullaştı. Kamu yatırımları elden çıkarken istihdam ve üretim düştü. Tarım ve hayvancılık planlı olarak çökertildi. istihdam düşünce işsizlik ve ardından enflasyon geldi. Türkiye tüm gelir kaynaklarını kaybetti. Ekonomik çöküntü ardından çok yüksek borçlanmalar getirdi. Üretim olanaklarını kaybeden Türkiye’nin hazinesindeki tüm parası bitti.
Bu arada Türkiye, OHAL dönemindeki hileli referandum ile BİR KİŞİNİN BUYRUK yönetim sistemine geçti ve demokrasi/ parlamento / güçler ayrılığı yok edildi. Bu kişi yazlık/kışlık/göl kenarı saraylar yaptırırken dünyanın en pahalı ve büyük uçağına yoksul kıldığı halkının gözyaşlarına aldırmadan, sırtlarına basarak bindi. Günlük harcaması 10 MİLYON TL, senelik harcaması 4 MİLYAR TL olan saray yaptırdı. https://www.yurtgazetesi.com.tr/guncel/saray-in-1-gunluk-masrafi-10-milyon-lira-h162711.html
İnsanlar ekmek alamazken, iş bulamadığı için intihar ederken Dünyanın en pahalı arabalarından düzine düzine aldı. Her gittiği yere yüzlerce araba binlerce koruma ile gittiği için dünyanın en yüksek maliyetli cumhurbaşkanı oldu.
Yakınlarına, yağcılarına, akrabalarına liyakat değerlerine bakmadan kamuda üst düzey görevler verdi. Nepotizmin en büyük eylemcisi oldu. Bu kişilere başka görevler de vererek 3-4 maaş almalarını sağladı. Çıkarcılardan kendisine bir koruma duvarı oluşturarak kozasını sağlamlamaya çalıştı.
(DİSK-AR) 2019 yılında yayınladığı rapora göre, Türkiye’de yaklaşık 10 milyon kişi asgari ücret civarında bir ücretle çalışıyor. TÜİK’in yayınladığı güncel verilere göre ise Türkiye’de istihdam edilenlerin sayısı yaklaşık 28,5 milyon. Bu veriler ışığında değerlendirildiğinde, Türkiye’de çalışan nüfusun üçte birinden daha fazlasının asgari ücret civarında bir ücretle geçinmeye çalışıyordu.yani her 3 çalışanın birisi yoksulluk sınırının altında yaşamaya çalışıyordu.
Hazinenin tüm kaynakları tükendi. Para gerçekten bitti. Dünya ülkelerinde kredimiz de bitti. Hiç bir ülke borç/kredi vermiyor. verenler de çok büyük faizle tefeci borcu veriyor. Hazine ilk kez altın rezervlerini satıyor. Büyük reis bunu şöyle açıkladı; "Tulumbanın suyu bitti"
Sonuç; Boşalmış EKSİYE düşmüş bir hazine, 441 milyar dolar dış borç, DİSK-AR Eylül 2020 İşsizlik ve İstihdamın Görünümü Raporuna göre Covid-19’un istihdam ve işsizlik üzerindeki olumsuz etkisi devam ederken, geniş tanımlı işsiz sayısı ve iş kaybı Haziran 2020’de 14,2 milyona yükseldi.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) yayınladığı gelir araştırmasına göre, son 1 yıl içinde Türkiye’deki yoksul sayısı 550 bin bin kişi arttı. Yoksul sayısı 11 milyon 641’e ulaşırken, yoksulluk oranı ise yüzde 13.9’dan yüzde 14.4’e çıktı.
Sonuç; AKP iktidarı ülke ekonomisini çökertmiş, üretim ve istihdam sağlayacak olan olan tüm kamu yatırımlarını buharlaştırarak elde ettikleri 80 milyar doları sadece ve sadece faize ödemişlerdir. Osmanlı’ya hayran olan AKP aynen padişahların yaptığını yapmış ve ülkemiz aşağıda okumanıza sunduğum araştırma yazısında olduğu gibi her yönüyle aynen Osmanlı gibi çökertmiştir. Ülkemiz aynen batan Osmanlı gibi 2.yüzyılın kapütülasyon dönemini yaşıyor…
Geçmiş olsun Türkiyem.
Naci Kaptan / 13.11.2020

İnceleyeceğiz ...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s