TURİZM DOSYASI /// Neredeyse Tüm Dünyada Otostop Yapmış Birinden : Türkiye Neden Otostop Cenneti Bir Ülke ???


Neredeyse Tüm Dünyada Otostop Yapmış Birinden : Türkiye Neden Otostop Cenneti Bir Ülke ???

Ülkemizin otostop konusunda -biraz da önyargılar sebebiyle- kötü bir şöhreti olduğu malum. Pek çok ülkede otostop yöntemini kullanmış olan Sözlük yazarı "bensadecebendegilim"in yazdıkları fikrinizi önemli ölçüde değiştirebilir.

öncelikle türkiye’nin her yerinde defalarca otostop çektim, yurt dışında suriye, lübnan, ürdün, israil’i otostopla dolaştım, 2 kere türkiye’den yunanistan’a otostopla gittim, üstüne henüz birkaç ay önce, sırasıyla yunanistan, makedonya, sırbistan, macaristan, avusturya, çek cumhuriyeti, almanya, fransa, ispanya ve portekiz’i sadece otostopla geçip, gemiye binip kanaryalara kadar gittim, gran canaria’da da bi süre otostopla dolaştım ve aynı şekilde yelkenlilerle de konuşup güney amerikaya gitmeye çalıştım, daha önce de kanada’da otostopla gezmişliğim var, yani otostopta tecrübeli biriyim diyebilirim.

benim hayatımda otostopta gördüğüm en iyi ülke türkiyedir

türkiye’de otostop her zaman otobüsten hızlı gider ulaşmak istediğiniz yere, yurtdışında normal bekleme süresi 2 saatken türkiye’de 15 dakikadır, 2 saat uzun bekleme süresiyken, yurt dışında 2 gün aynı yerde beklemişliğim vardır. türkiye’de hiç kimse sizden para istemez ama arap ülkelerindeyseniz duran her araba ilk önce para sorar. türkiye’de benzin istasyonlarına gidip tek tek konuşmak zorunda kalmazsınız, zaten eğer böyle bir şey yaparsanız 2 arabadan biri sizi alcaktır. avrupada günlerce konuşsanız da kimse almayabilir, insanlar suratınıza bakmadan arabalarına binebilir. hatta türkiye’de otostop çekmeyip yürüseniz bile vicdanlı insanlarımız durur "gitceğin yere götüreyim" der.

türkiye içinde 20.000 kilometre otostop çekmişimdir tahminen, bir kaç kere sapık muhabbetlerle karşılaştım bir kere de çok ırkçı konuşmaları çekmek zorunda kaldım, bunlar dışında kötü hiç bir şeyle karşılaşmadım. zaten türkiye’de bu tür canınızı sıkan bir şeyle karşılaşırsanız istediğiniz zaman inersiniz, 15 dakika sonra yeni araba durcaktır. güvenlik açısından korkan arkadaşlar için şunu da söyleyim, ukraynalı bi kız arkadaşım tek başına bütün türkiye’yi otostopla gezdi ve bir şey olmadı, tanıdığım pek çok kız da halen otostopla rahatça dolaşıyor.

yabancılar türkiye’ye otostop cenneti olarak bakar

otostop hakkında duyduğunuz kötü şeyleri hiç uzun yolda otostop çekmeyen insanlarda duyarsınız sadece, uzun yolda otostop çeken birinin başına kötü bi şey gelmemiştir.
türkiye’de otostop güzeldir ve ulaşımın en iyi yoludur, çok zengin saygısız otobüs firmalarına yüksek miktar paralar vermezsiniz otostopta, çevrenin, havanın kirletilmesine katkıda bulunmazsınız zaten gitmekte olan bi araca bindiğiniz için, yüzlerce yeni hayat görürsünüz, hemen hemen her kesimden insanla tanışırsınız.

"kamyonculardan başkası durmaz" gibi düşünceler var tamamen yanlış, tamam en çok duranlar kamyonlar ama ben türkiye’de otostop çekerken biraz şımarık olduğum için kamyonlara değil sadece arabalara çekiyorum, hatta bazen işi abartıp sadece lüks arabalara çektiğim bile oluyor, duran her arabaya binmek zorunda değilsiniz, kamyon 80 km ile gider, beklediğinizden 15 20 dakika daha bekleyip bir araba durdurursanız çok daha hızlı gideceğiniz yere ulaşacaksınızdır.

uzun lafın kısası otostop çekin, otostopçu alın merak etmeyin başınıza hiç bir iş gelmeyecek.

edit: brezilyadan meksika’ya kadar da otostopla gittim, daha sonra tabi pek çok ülkede yine otostop çektim, en kolay ülkeler türkiye ve ekvador şimdiye kadar…

İnceleyeceğiz ...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s