TEKNİK TAKİP DOSYASI /// BARAN CAN SAYIN : Facebook kapısını açtığı gün öyle bir şey oldu ki !!!


BARAN CAN SAYIN : Facebook kapısını açtığı gün öyle bir şey oldu ki !!!

Tarih mefhumunun maddesi, somut, ham hakikatlerden örülmüş olduğu kadar, muhtevasının derinliklerinde, kuytularında, tenha köşelerinde, toz bağlamış raflarında sakladığı, çelimsiz harflerle kaleme alınmış metinlerden, tekinsiz dehlizlerinin duvarlarında yankılana yankılana büyüyen fısıltılardan, kulaktan kulağa, sanki Adem’den beridir süregelen bir efsaneymişçesine yayılan söylentilerden, umumun “Yav komplo bu, bırak… Yok, Dan Brown’ın Da Vinci Şifresi kardeşim… Heh-he-he…” deyip geçtiği anlatılardan da örülmüştür.

Çağımızda bu gizemli meselelerden dem vuran ürkek seslerin en çok dillendirdiği yer, derin bir kaygı nöbeti içerisinde titreyen parmakların en çok işaret ettiği cihet ise, hiç şüphesiz, Amerika Birleşik Devletleri’dir…

ZİHİN KONTROLÜ

Amerika Birleşik Devletleri’nde, Pentagon bünyesinde, ismine DARPA derler, bir kurum bulunur. DARPA’nın asli ve esasında biricik görevi, Amerikan ordusunun kullanımına yönelik teknolojik çalışmalar yapmaktır, fakat, sebebi hikmeti nedir, bilinmez, bu esrarlı kuruluşun adına internetin tohumlarının ekilişi esnasında da rastlayabilirsiniz, Soğuk Savaş devrinde MK Ultra olarak adlandırılan ve CIA ile iş birliği içerisinde gerçekleştirilmeye çalışılan, zihin kontrolünün amaçlandığı deneylerin başat aktörleri arasında da…

Ne zaman başlatılmıştır… pardonnez-moi… “hip” bir tabir kullanalım, “start verilmiştir”, orasını ancak Cenab-ı Kibriya bilir, DARPA’nın meşhur bir projesi var, “LifeLog Project” olarak tanınıyor yad ellerde.

LIFELOG PROJECT

LifeLog Project denilen bu çalışmayla amaçlanan şey, bir bireyin bayıla bayıla izlediği dizileri, en sevdiği yazarları, dinlemeden yapamadığı müzisyenleri, ilgiyle okuduğu, “Ayy, biliyor musun, Kylie Jenner’in vulva pembesi şalvarına bayıldım…” diyerekten ahbaplarının suratlarına suratlarına salladığı dergileri, kredi kartı bilgilerini, anasına olsun, babasına olsun, hatta maîtresse de maison’una yahut düpedüz, buz gibi metresine olsun, fark etmez, yaptığı aramaları, “takılmayı” mutat edindiği “lokasyonları”, ıvırını zıvırını öğrenmek… Yani kısacası, o kişi hakkındaki her türlü enformasyonu elde edip depolamak…

Bu amaçlananlar, siz sevgili ve pek kıymettar okurlarımıza, şimdilerde gündelik hayatımızda hiç durmadan maruz kaldığımız bazı şeyleri, çoktan hatırlatmış olsa gerek… Bir yerlerden tanıdık gelmeye başladı, değil mi?

Devam edelim…

LifeLog Project üzerine yapılan çalışmaların “önceliklerin değişimi” nedeniyle sona erdirildiği, insanın kemiklerini kırıp ufalayacak, ciğerlerini tazyikle parçalayacak kadar soğuk bir kış günü, 4 Şubat 2004 tarihinde ilan ediliyor.[1]

Projenin iptalini duyuran Wired’dan aktaralım, efendim… Haberde zikredildiğine göre, LifeLog Project araştırmacılarından biri dahi, projenin iptal edileceğinden haberdar değilmiş. DARPA tarafından projenin iptali üzerine bir tane olsun makul neden öne sürülmemiş, yalnızca, “önceliklerin değişimi” bahanesi savrulmuş, geçilmiş…

Peki, o tarihte, 4 Şubat 2004’te başka ne olmuş?

Aa, bakınız, aynı gün, bizim gözbebeğimiz, sevgili sanal prangamız Facebook kullanıma açılıyor!

Facebook şirketinin ne haltlar karıştırdığını artık el kadar çocuklar bile öğrendi, Allah’ın her günü, dünya basınında çarşaf çarşaf, ailemizin şirin yazılımcısı Zuckerberg’ün yapıp ettiklerini okuyoruz… Fakat bu kadarına da pes doğrusu…

Vallahi ne diyelim, tesadüfün, meşrebinize göre tevafukun böylesi.

[1] https://www.wired.com/2004/02/pentagon-kills-lifelog-project/

Baran Can Sayın

Odatv.com

İnceleyeceğiz ...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s